Leveransvillkor

När du handlar på mrfriis.se ingår alltid moms i det angivna priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör kostnadsfritt vid ordervärde över 800 SEK inom Sverige, i samarbete med speditörer som Bring Express, Posten, Schenker och PNL. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransstatus
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. 

Leveransförsening
Om en leveransförsening skulle uppstå meddelar vi dig detta via din leveranstatussida, så håll gärna koll på den (länken finns i e-postmeddelandet om leveransstatus). Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi uppmanar Kunden att häva köpet skriftligen antingen via e-post eller brev, då både Kunden och Mr Friis AB på så vis tillhandahåller dokumentation. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

Transportskador
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post: info@mrfriis.se eller telefon: 08-410 010 40. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Leveranssätt

Fri frakt – Pall (vid ordervärde över 800 SEK annars tillkommer en fraktkostnad på 50 SEK)
Avfuktare och andra större produkter levereras normalt sätt med Schenker i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till Schenker aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster. Schenker aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 21.00. Produkterna levereras fram till tomtgräns. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 08.00–11.00).

Fri frakt – Paket (vid ordervärde över 800 SEK annars tillkommer en fraktkostnad på 50 SEK)
Mindre produkter, som till exempel: filter levereras med hjälp av Posten till ditt närmaste Postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett brev ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

Fri frakt för tilläggstjänster:
Allt extra Installationsmaterial levereras av installatören. 

Läs mer om installationsvillkoren